BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du klar til at bidrage med overblikket i en stilling, hvor du både får et arbejde med mening, fleksible rammer og mulighed for indflydelse?
Til Folkekirken i Odder Provsti søger vi en ny tovholder og dygtig sekretær.
Stillingen er på 24-28 timer i ugentligt gennemsnit afhængigt af hvilke opgaver du kan løse. Stillingen er tidsbegrænset til 31. marts 2025.
Odder Provsti
I Odder Provsti sikrer vi gode rammer omkring provstiets 14 sogne, 9 præster og 4 menighedsråd. Provsten går på pension ved udgangen af april 2024 og vores provstisekretær har valgt nye udfordringer, så vi søger en medarbejder som kan være provstiets tovholder og sekretær i overgangsperioden. Vi forventer at besætte stillingen permanent, når en ny provst er tiltrådt. Tager du et kig indenfor finder du en værdibaseret organisation, som bygger på ordentlighed, næstekærlighed og respekt.
Arbejdet som provstisekretær:
Arbejdet består af en god blanding af administration, jura og økonomi.
Som provstisekretær understøtter du provstiudvalgets arbejde i dagligdagen i forbindelse med den løbende drift, sagsfremstilling og sagsbehandling.
Helt konkret får du en hverdag, hvor du:
- laver sagsbehandling og journalisering af f.eks. byggeprojekter og ansættelse af nye præster
- tager ansvar for vores mange driftsopgaver f.eks. synsrapporter, præstebetjening, m.v.
- servicerer provsten og provstiudvalget, hvor du bl.a. hjælper med at afvikle møder og tage referat
- telefonisk rådgivning til menighedsråd
- vedligeholder provstiets hjemmeside
- eventuelt får regnskabsansvaret for provstiudvalget som inkluderer bogføring og budget
- eventuelt har overblik over økonomien, og leverer de tal og analyser, som vi bruger til at lægge budgetterne
Arbejdsstedet er Odder Provstikontor i centrum af Odder, hvor du har kontor. Aften og weekendarbejde kan finde sted.
På vores hjemmeside kan du få et indtryk af driftsopgaverne i Odder Provsti: www.odderprovsti.dk
Kvalifikationer:
Vi er åbne for forskellig uddannelses- og erhvervsmæssig baggrund; Direktionssekretær, advokatsekretær, akademiker, merkonom eller noget helt andet. Du kan have erfaring fra lignende arbejde, eller komme fra en helt anden baggrund, f.eks. lærer eller en mindre virksomhed, med ønske om et karriereskift. Det vigtige er, at du enten allerede har kompetencerne til de skitserede opgaver, eller har mod på at lære det. I arbejdet er der brug for:
- Interesse for Folkekirkens opgave
- Evner til at arbejde selvstændigt og analytisk og være i komplekse sammenhæng
- Evne til at sætte dig ind i et nyt område
- Gode samarbejdsevner og en god situationsfornemmelse
- Flair for at kommunikere mundtligt og skriftligt med vidt forskellige mennesker
- Gerne fortrolighed med økonomimodeller, regnskab og bogføring
- Evne til at håndtere fortrolige oplysninger
- Evne til at overholde deadlines og afslutte de mange løbende driftsopgaver
Løn:
Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK, med indplacering i basisløngruppe 3, sats 2. svarende til for tiden 360.086 kr. årligt. Hertil kan forhandles relevant tillæg efter kvalifikationer eller uddannelse. Der ydes 15% i pensionsbidrag. Løn kvoteres efter ansættelsesbrøk. Der er tre måneders prøvetid.
Ansøgningsfrist:
Tiltrædelse: Snarest muligt
Ansøgningsfrist: 18. februar 2024
Ansøgning med CV, relevante bilag, og henvisning til referencer sendes elektronisk til Odder Provstiudvalg på odder.provsti@km.dk og mærkes Provstisekretær
Kontakt:
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Birgitte Søhoel på tlf.: 2463 4032
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odder Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: deltid (24-28 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Odder Provsti og Provstiudvalg, Kirkesti, 8300 Odder
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5986328