Områdeleder for folkesundhed og rehabilitering med stærke ledelses- og sundhedsfaglige kompetencer søges i Odder Kommune

dato

Vi søger en ambitiøs og dedikeret leder med stærke sundhedsfaglige kompetencer og solid ledelseserfaring, som vil stå i spidsen for et område i stor udvikling.

Hvis du brænder for sundhedsfremme og for at skabe sammenhængende borgerforløb af høj kvalitet med afsæt i hverdagslivet og lokale fællesskaber, og du gennem en anerkendende og faciliterende ledelse kan skabe tydelige og trygge rammer, så tilbyder vi et job med stort ansvar og mulighed for indflydelse.

Ledelsesområdet Som områdeleder for Folkesundhed og Rehabilitering får du ansvaret for et fagligt bredt område, som yder både forebyggende, akutte og rehabiliterende indsatser med det formål at gøre alle borgere i Odder Kommune så sunde og selvhjulpne som muligt.

Området består af seks tværfaglige teams; et team, som arbejder med hverdagsrehabilitering, genoptræning og sundhedsfremme, et team, som tilbyder sygepleje til borgere med akut opståede eller midlertidige behov for ophold uden for egen bolig, samt fire teams, som har ansvaret for forløbene for borgere med behov for pleje, praktisk hjælp og rehabiliterende indsatser i egen bolig.

Folkesundhedsindsatsen bliver et centralt omdrejningspunkt for Folkesundhed og Rehabilitering i de kommende år, idet området skal være drivkraft i at omsætte folkesundhedsloven og sundhedsstrategien i praksis. Det indebærer, at området, skal udvikle, koordinere og understøtte folkesundhedsarbejdet i et tæt samarbejde med kommunens øvrige fagområder, civilsamfund, erhvervsliv og regionale partnere.

Ledelsesopgaven Din opgave som områdeleder bliver at sikre sammenhæng mellem de overordnede strategiske beslutninger og de driftsmæssige tiltag på dit område. Du skal sætte en meningsfuld retning og sikre en høj faglig kvalitet i alle dine teams samtidig med, at du skal sikre en effektiv udnyttelse af ressourcerne og overholdelse af budgetterne.

Du skal lede og skabe resultater gennem seks ledere af medarbejdere. Sammen skal I sikre sammenhæng mellem de strategiske mål og den daglige praksis ude i teamene, og du skal gennem en motiverende og faciliterende personaleledelse understøtte lederne i at lykkes i deres rolle og opgaver.

Du vil have et tæt samarbejde med sundheds- og omsorgschefen og de to øvrige områdeledere, og du får en vigtig rolle i at bidrage til sammenhæng og fortsat udvikling i hele Sundhed og Omsorg. Du skal blandt andet bidrage til implementeringen af de politiske målsætninger om øget digitalisering og velfærdsteknologi samt styrket inddragelse af pårørende og civilsamfund.

Endelig skal du være synlig for og repræsentere hele dit område indadtil og udadtil, og du skal bygge bro mellem området og de mange samarbejdspartnere. Du skal tage aktivt del i og medansvar for den fælles ledelsesopgave i Odder Kommune, og du skal som formand for LokalMED, arbejdsmiljøleder og ansvarlig for TRIO samarbejdet facilitere og understøtte et godt samarbejdsrum med rettidig involvering og ægte inddragelse.

Den ideelle profil Vi lægger vægt på, at vores nye områdeleder har stærke sundhedsfaglige kompetencer og har skabt resultater som leder på et tilsvarende område i en politisk organisation. Det er desuden vigtigt for os, at vores nye områdeleder er dedikeret i sit lederskab og brænder for at skabe værdi for både borgere og medarbejdere gennem en anerkendende og tillidsbaseret ledelsesstil.

Når vi skal finde vores nye områdeleder, vil vi derfor prioritere kandidater, der;

  • har en sundhedsfaglig baggrund og indsigt
  • har en lederuddannelse på diplomniveau og erfaring som leder af ledere
  • har erfaring med økonomistyring og ledelse i en politisk organisation
  • har indgående forståelse for folkesundhed, forebyggelse og civilsamfundsinddragelse
  • er visionær og kan facilitere udvikling med afsæt i data og forbedringsmetoder
  • sætter en tydelig retning og opnår følgeskab hertil
  • leder situationsbestemt med blik for den enkelte og for helheden
  • dykker ned i detaljen uden at miste det strategiske blik
  • er en dygtig kommunikator med stærke relationelle kompetencer
  • er synlig for medarbejderne og bidrager til en positiv arbejdskultur
  • er tillidsfuld, men også beslutsom og vedholdende når det kræves
Du kan læse mere om stillingen og vores forventninger til dig i den uddybende job- og personprofil.

Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er til besættelse senest pr. 1. januar 2026. Lønnen forhandles med den forhandlingsberettigede organisation med afsæt i dine kvalifikationer og gældende overenskomst. Det forventede lønniveau er ca. 55.000 kr. om måneden plus pension.

Ansøgning Hvis du ønsker at søge stillingen, skal det ske ved upload af ansøgning med relevante bilag senest mandag den 10. november 2025.

Vi forventer at afholde første samtale tirsdag den 18. november 2025 og anden samtale tirsdag den 25. november 2025.

For kandidater, der går videre til anden samtale, vil der blive gennemført personlighedstest samt indhentet referencer efter nærmere aftale.

Hvis du vil vide mere Du er velkommen til at kontakte os med spørgsmål til stillingen eller rekrutteringsprocessen. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Spørgsmål vedr. stillingen kan rettes til sundheds- og omsorgschef Majbritt Veise Blohm på tlf. 29209675.

Spørgsmål vedr. rekrutteringsprocessen kan rettes til HR-konsulent Malene Nørgård Jensen på tlf. 51386159.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odder Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Sundhed & Omsorg, Vitavej , 8300 Odder

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c45394be-2056-4efa-a8fc-f99c793dd08a

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet