Leder til Myndighed og Kvalitet i Odder Kommune med fokus på digitalisering og recovery-orienteret sagsbehandling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

  • Har du lyst til at stå i spidsen for at fastsætte og udvikle kvaliteten for udførelsen af ambitiøst myndighedsarbejde efter servicelovens voksenbestemmelser?
  • Har du erfaring med og interesse for digitalisering, velfærdsteknologi og kvalitetsudvikling?
  • Motiveres du af at have et bredt ansvarsområde med gode rammer for ledelsesmæssig opfølgning og fordybelse?
Vi søger en erfaren og ambitiøs leder til Myndighed og Kvalitet, der kan udvikle og sikre en recovery-orienteret sagsbehandling på Det Specialiserede Socialområde for voksne.

Du får her mulighed for en spændende stilling i en mindre kommune, hvor der ikke er langt fra tanke til handling. Det er et område i rivende udvikling – både på nationalt og lokalt niveau og du får en høj grad af indflydelse og beslutningskraft i lederrollen.

Sammen med den øvrige ledelse får du mulighed for at påvirke retningen for området og sikre høj faglighed, kvalitet og udvikling de næste mange år.

Desuden bliver du en del af en rigtig god arbejdsplads, hvor der er en uformel omgangstone og et tæt kendskab til kolleger på området og i kommunens øvrige afdelinger. Dette er med til at skabe helhed og sammenhæng i indsatser på tværs af fagområder.



Stillingen Myndighed og Kvalitet er en tværgående funktion på Det Specialiserede Socialområde for voksne. Afdelingen har understøttende funktioner og myndighedsopgaver for voksne med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer.

Du refererer direkte til socialchefen og får et tæt samarbejde med ledergruppen på Det Specialiserede Socialområde. Du skal blandt andet være med til at sikre implementeringen af de politiske målsætninger på området, herunder målsætninger om øget digitalisering og velfærdsteknologi, styrket inddragelse af pårørende og civilsamfund og udvikling af tidlige forebyggende indsatser.

Du bliver leder af en velfungerende myndigheds- og kvalitetsafdeling med 5 myndighedsrådgivere og 2 studentermedhjælpere samt et kvalitetsteam bestående af 4 medarbejdere, der arbejder med digitalisering velfærdsteknologi, civilsamfund, faglig kvalitet og udvikling. Aktuelt har vi stort fokus på styrket dokumentationspraksis, VUM 2.0, Fælles Faglige Begreber og BIT (Behov, Indsats og Takst).

Odder Kommune er kendetegnet ved høj faglighed og tæt samarbejde på tværs af kommunens områder. Som leder med ansvar for Myndighed og Kvalitet får du mulighed for et smidigt og tæt tværfagligt samarbejde, som kan bidrage til korte beslutningsprocesser og dermed skabe fleksible og innovative løsninger for vores borgere og medarbejdere.



Ledelsesopgaven Som leder har du ansvaret for den daglige ledelse og drift af Myndighed og Kvalitet. Dette indebærer det økonomiske, personalemæssige og faglige ansvar.

Som i andre kommuner er Det Specialiserede Socialområde i Odder Kommune udfordret økonomisk og der er udarbejdet en handleplan for genopretning af området. Planen indebærer bl.a. et ønske om at styrke det tværgående arbejde for at sikre helhedsorienterede indsatser og en tilpasning af tilbudsviften til fremtidige målgrupper.

Nogle ledelsesopgaver skal du løse selvstændigt, mens andre opgaver løses i tæt samarbejde med det øvrige ledelsesteam på Det Specialiserede Socialområde. Som personaleansvarlig skal du sparre og understøtte de enkelte rådgivere i komplekse enkeltsager, og samtidig operere ambitiøst og visionært på strategisk niveau.



Som leder får du ansvaret for at:

  • Fastsætte og videreudvikle kvaliteten af myndighedsarbejdet
  • Udvikle Rådgivningsteamet, der er en fremskudt myndighedsfunktion på tværs af myndighed og udfører
  • Stå i spidsen for kommunens tværfaglige Visitationsudvalg – hvor repræsentanter fra kommunens afdelinger samarbejder på tværs for at skabe fælles løsninger
  • Understøtte BIT som metode for afdelingens takstforhandlinger
  • Understøtte implementering af VUM 2.0/FFB herunder beslutninger om IT- og fagsystemet Nexus
  • Udmøntning af handleplan for økonomisk genopretning
  • Tilpasse tilbudsviften til fremtidige målgrupper


Vi søger en leder, der har følgende kompetencer og erfaring:

  • Indsigt, viden og erfaring fra myndighedsopgaver
  • Prioriterer et højt informationsflow til medarbejdere og andre interessenter
  • Driftsøkonomisk indsigt og systematisk økonomiopfølgning
  • Indsigt i udviklingstendenser på Det Specialiserede Socialområde og erfaring med udvikling og nytænkning af området
  • Indsigt og gerne erfaring med takstforhandling
  • Et indgående kendskab til lovgivningen på området, som danner grundlag for afdelingens arbejde og handlemuligheder
  • Er ambitiøs, systematisk og målrettet i opgaveløsningen
  • Relevant uddannelsesmæssig baggrund
  • Relevant lederuddannelse, eller ønske om at gennemføre lederuddannelse inden for overskuelig fremtid


Desuden lægger vi vægt på, at vores nye leder har følgende personlige kompetencer:

  • Du har fokus på at skabe høj trivsel og et godt arbejdsmiljø for de ansatte i afdelingen
  • Du arbejder struktureret og analytisk og har et godt overblik
  • Som leder er du nærværende, tillidsskabende og tydelig i din kommunikation
  • Du har stærke relationelle kompetencer og gode samarbejdsevner
  • Du er visionær og kan sætte, formidle og fastholde en meningsfuld retning
  • Du er god til at skabe følgeskab i en organisation i forandring


Ledelse i Odder Kommune Odder Kommunes ledelsesgrundlag sætter rammen for, hvordan vi arbejder med ledelse i Odder Kommune. De konkrete krav og forventninger til ledere i Odder Kommune er beskrevet i lederprofilen.

Desuden stilles der en række krav og forventninger til god ledelsesadfærd med udgangspunkt i Odder Kommunes personalepolitiske værdisæt.



Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er til besættelse senest pr. 1. januar 2025. Lønnen forhandles med den forhandlingsberettigede organisation med afsæt i dine kvalifikationer og gældende overenskomst.



Ansøgning Hvis du ønsker at søge stillingen, skal det ske online ved, at du uploader din ansøgning med relevante bilag. Ansøgningsfristen er mandag d. 11 november 2024.

Første samtale forventes afholdt tirsdag d. 19 november 2024 og anden samtale forventes afholdt onsdag d. 27. november 2024. For kandidater, der går videre til anden samtale, vil der blive gennemført 1 til 1 samtale med Socialchef Britta Kempel, samt test.

Efter anden samtale vil der, efter nærmere aftale, blive indhentet referencer på den kandidat, som vi forventer at tilbyde stillingen.



Hvis du vil vide mere Hvis du har spørgsmål til stillingen eller rekrutteringsprocessen, kan du rette henvendelse til Socialchef Britta Kempel på tlf. 20905347. Alle henvendelser behandles fortroligt.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odder Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odder Rådhus, Rådhusgade , 8300 Odder

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6130276

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet