Jurist med stærk metode, øje for udvikling og kendskab til den offentlige sektor søges til Odder Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Odder Kommune søger en kompetent jurist, der kan bistå Direktion og Forvaltning med juridisk rådgivning, notater og sparring. Da vores nye jurist skal spænde over kommunes forskellige områder, kræver det at du har generalistkompetencer, kan arbejde selvstændigt og er stærk i den juridiske metode.

Vi forventer ikke, at du er ekspert på alle offentligretlige områder, men du skal være i stand til at bruge dine kompetencer til at sætte dig ind i skiftende problemstillinger og formidle den juridiske forståelse både skriftligt og mundtligt.

Dine primære arbejdsområder bliver forvaltningsret, kommunalret og kontraktsret, men du vil også blive inddraget i fortolknings- og afklaringsspørgsmål på forskellige sektorspecifikke lovgivningsområder, herunder håndtering af tvister og retssager.

Du vil herudover bistå Kommunaldirektøren i forhandlinger i forhold til køb, salg, udleje og projektudvikling af fast ejendom samt i udbudsretlige spørgsmål, ligesom du vil indgå i samarbejde med eksterne rådgivere, hvis der er behov for dette. Andre opgaver vil være sekretariatsbetjening af Bevillingsnævnet (alkoholbevillinger) samt juridisk rådgivning omkring afholdelse af valg.

Da du er kommunens jurist på det forvaltningsretlige område er det nødvendigt, at du er i stand til at opdyrke og fastholde netværksrelationer til jurister i andre kommuner og eksterne rådgivere. Du skal være en selvstændig holdspiller, som kan indgå i en fælles opgaveløsning og bidrage med viden om de juridiske aspekter og muligheder. Vi forventer, at du evner at rådgive med faglig sikkerhed, nuancer og blik for at se alternative muligheder i komplekse problemstillinger.

Stillingen er placeret i Ledelse & Udvikling, som understøtter og betjener Kommunalbestyrelsen, Borgmester og Direktion samt den øvrige ledelse. Afdelingen arbejder med kommunens tværgående strategiske dagsordener samt med samspillet og sammenhængen på tværs af hele kommunen.

Som vores nye jurist, kommer du til at indgå i et team af konsulenter med en stor variation af kompetencer, hvor alle bidrager forskelligt til det samlede resultat. Det er derfor vigtigt, at du også er fællesskabsorienteret og i stand til at samarbejde på tværs af fagområder med kollegaer i hele Odder Kommune.

Hvem er du?

  • Du uddannet cand. jur.
  • Du er udadvendt, har masser af gå på mod og trives i en travl hverdag med mange forskellige opgaver.
  • Du skaber god energi omkring dig, har overblik og kan anvise løsninger, også når sager er komplekse.
  • Du ønsker at få et selvstændigt sagsområde og tager naturligt ansvar for, at opgaverne bliver løst
  • Du arbejder selvstændigt og struktureret, og du er velformuleret i både skrift og tale
  • Du brænder for at yde rådgivning og kan begå dig på mange forskellige niveauer i organisationen
  • Du er positiv af natur og har et godt humør.

Erfaring fra arbejde i en kommune eller anden offentlig enhed med politisk ledelse er en stor fordel, men ikke et krav.

Du får

Vi tilbyder spændende og varierende arbejdsopgaver med gode faglige og personlige udviklingsmuligheder samt mulighed for at deltage i relevante eksterne kurser og netværk.

I Ledelse & Udvikling får du en fleksibel arbejdsplads, hvor du er omgivet af engagerede, kompetente og hjælpsomme kollegaer i et uformelt og kollegialt miljø. Som jurist får du et solidt kendskab til den offentlige forvaltning i en politisk styret organisation med en tæt kontakt til både topledelse og forvaltning.

Løn- og ansættelsesvilkår

Tiltrædelse 1. december 2023 eller efter aftale.

Arbejdssted er Odder Rådhus, Rådhusgade 3, 8300 Odder

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål, er du er velkommen til at kontakte Sekretariats- og HR-chef Morten Møller på 30939020

Processen er følgende:

Den 23. oktober 2023 - udvælgelse af kandidater til 1. samtalerunde

Den 25. oktober 2023 - afvikling af 1. samtalerunde

Den 27. oktober 2023 - afvikling af 2. samtalerunde

Den 1. december 2023 – forventet tiltrædelse.

 

 

 

 

 

 

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=98ff0365)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odder Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odder Kommune, Ledelse & Udvikling, Rådhusgade, 8300 Odder

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5920430

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet