Bliv en del af kontrolgruppen og bekæmp socialt bedrageri i Odder Kommune

Profilbillede
dato

Har du en detektiv gemt i maven, og er du god til at følge spor?

Kommunalbestyrelsen har besluttet, at øge indsatsen på området for forebyggelse og afdækning af socialt bedrageri. Vi søger derfor en ny kollega med tiltrædelse 1. januar 2025.

 

Om jobbet
Kontrolgruppen har til opgave at medvirke til at sikre, at sociale ydelser udbetales på korrekt grundlag og yde en indsats for at bekæmpe socialt bedrageri.

Har du lysten og overblikket til et udviklingsorienteret fagområde, og kan du bevare struktur og ro i en travl hverdag – så er Kontrolgruppen i Odder Kommune stedet for dig!

 

Dine opgaver:

  • Behandling af anmeldelser/henvendelser fra borgere og kollegaer
  • Foretage diverse udsøgninger på IT-systemer og handle på disse
  • Afholde samtaler med borgere
  • Udekørende kontrol til virksomheder
  • Udarbejde partshøringer, afgørelser og politianmeldelser
  • Undersøge og behandle sager om bopæls- og civilstandsforhold
  • Kontinuerlig udvikling og kvalificering af kontrolopgaven

Hvem er du?

  • Du har et bredt kendskab til relevant lovgivning, herunder Retssikkerhedsloven, Forvaltningsloven, Aktivloven, GDPR og CPR-loven m.v.
  • Du har gode kommunikationskompetencer skriftligt og mundtligt, samt en skarp datadisciplin
  • Du har evnen til at bevare overblikket i komplicerede sager samt erfaring med selvstændig og kompleks sagsbehandling
  • Du har en robust personlighed, der kan håndtere konfliktfyldte samtaler med en konstruktiv tilgang
  • Du er opsøgende, nysgerrig og vedholdende
  • Du har kørekort

Afdeling
Kontrolgruppen er fysisk placeret i Borgerservice. Der er tæt samarbejde med interne sagsbehandlere og medarbejdere i Folkeregister, Udbetaling Danmark, SKAT, Politi m.fl.

Kontrolgruppen består af 1 fuldtids- og 1 deltidsmedarbejder.

Vi tilbyder

  • Gode kollegaer som er fagligt kompetente
  • En uhøjtidelig og humoristisk omgangstone
  • Selvstændig kompetence og indflydelse på planlægning af opgaveløsning
  • Flekstid

Tiltrædelse senest 1 januar 2025. Lønnen er efter gældende overenskomst mellem KL og HK Kommunal.

Vi ser frem til at modtage en motiveret ansøgning vedlagt relevant dokumentation, CV mm.

Hvis du kommer i betragtning til stillingen, skal du forvente at afgive en straffeattest.
 
Ansøgningsfrist er fredag den 1 november 2024.

1. samtale mandag den 11. november 2024 og 2. samtale tirsdag den 19. november 2024.

Ønsker du at vide mere om stillingen kan du kontakte afdelingsleder Malene Balzer, tlf. 4035 4785.

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=0561abcf)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odder Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odder Kommune, Borgerservice, Rådhusgade, 8300 Odder

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6133140

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet